
Sanseligt lampeunivers
INEZEZ Copenhagen er et lampebrand der forener det bedste af Dansk Design og nordisk inspiration. Inez, der står bag INEZEZ Copenhagen, ønskede at få designet et unikt logo, farvepalet, hjemmeside og emballage til hendes designlamper, og lære hvordan hun tydeligt kan kommunikere sit budskab og adskille sig fra konkurrenterne.
Formålet med INEZEZ branding var at sætte fokus på den fortælling der ligger bag hver lampe, som er håndlavet og skabt af nøje udvalgte og certificerede materialer. INEZEZ lamper er designet med tanke om, ikke blot at være funktionelle lyskilder, men portaler til historier fortalt gennem lysets mønstre og refleksioner. Hver lampekollektion bærer sin egen unikke fortælling om lys, der inviterer dig ind i et univers af naturlig ro og skønhed. Forestil dig fx at træde ind i en skov, hvor lyset stille og roligt skifter gennem dagens gang. Denne fortryllende oplevelse er indkapslet i hver lampe, men skulle også møde kunderne i hele det visuelle univers, der repræsentere brandet.
Sammen fik vi skabt en stærk storytelling og et samlet visuelt univers, så INEZEZ Copenhagen kan tiltrække de helt rigtige kunder med sin visuelle identitet, sanselige billeder og fangende tekster. Nu har Inez en indbydende hjemmesiden og en plan for, hvad hun skal dele i sin markedsføring og på sociale medier.
Hør selv, hvad Inez fortæller om vores samarbejde og processen bag at skabe et brand.





Løsninger
VISUEL IDENTITET
Logodesign
Farvepalet
Typografier
Fotoshoot & video
TRYKMATERIALER
Emballage design
Etiketter
Takkebrev til ordre
Skilt og plakater til udstilling
Visitkort
ONLINE
Hjemmeside design og tekstforfatning
SoMe skabeloner
Content creation
/ Kunden fortæller
I samtale med Inez, indehaver af INEZEZ Copenhagen, deler hun sin oplevelse af vores samarbejde og det arbejde, der ligger bag at skabe et nyt brand.
Kan du fortælle lidt om, hvorfor du tog kontakt til Unik Branding?
”Jeg havde nogle ideer omkring det univers, jeg gerne ville skabe og en masse billeder inden i hoved omkring, hvordan det hele kunne se ud og præsenteres, så kunderne forstår hvad det er for et produkt jeg har skabt. Men jeg havde brug for hjælp til at skabe det visuelle udtryk og blive sporet ind på, hvordan de enkelte dele skulle se ud og hvordan det hele skulle spille sammen”.
Hvorfor er det vigtigt, at starte med at lægge en strategi før designprocessen?
”Øvelsen med at få skrevet mit brands strategi ned på skrift, hjalp mig med at få skabt overblik og blive mere konkret. Jeg fik struktur på mine tanker og ideer, så der blev skabt en sammenhæng. Det var rart at få fastlagt, hvilken målgruppe det skal ramme og få lagt en plan. Det kan være en frustrerende proces at stå i alene. Så det har været rigtig godt at have en samarbejdspartner, der mødte mine tanker. Du var lydhør og gav plads til, at jeg kunne uddybe hvad jeg gerne vil have. Så jeg føler mig hørt og set”.


Hvad tænker du om den visuelle identietet, vi har fået skabt til dit brand?
”Jeg havde tanker om noget andet rent visuelt, da vi startede. Men resultatet er blevet meget bedre. Det er blevet mere elegant og moderne, men på den helt rigtige måde. Det var godt at blive rettet ind, så det visuelle også spiller sammen med den historie jeg gerne vil fortælle om mit produkt.
Mavefornemmelsen er helt rigtig, når jeg ser på det endelige resultat. Både det visuelle udtryk, farverne, skriften, emballagen, teksterne. Mit univers skiller sig ud på en rigtig fin måde, men samtidig roligt og elegant, ligesom designet på mine lamper.
Du var også god til at tænke ind i, at udtrykket og materialet skal kunne fungerer fremadrettet til nye produkter og kommende kollektioner. Så det der er blevet skabt er fremtidssikret. Det er en ret uoverskuelig proces, når man som jeg ikke har erfaringer med emballage, materialer og papirkvalitet”.
Vil du dele lidt om vores fotoshoot og hvordan du oplevede dagen?
”Jeg følte mig i trygge hænder. Din stil og det du godt kan lide passer godt til det, jeg gerne ville have. Vi var enige om, hvordan lamperne kom til sin ret i forhold til opstillingerne, miljøet og den setting, vi fik skabt. Det var spot on. Billederne illustrerer den historie jeg gerne vil fortælle. Man bliver draget af billederne og de passer perfekt til det, jeg gerne vil vise på hjemmesiden.
Når man ikke har prøvet at få et fotoshoot på benene før, virker det uoverskueligt, da der er meget at holde styr på og mange ting der skal på plads. Jeg var ret tryg omkring, at du havde den proces, hvor du fastlagde lokation, rekvisitter og lagde en klar plan med fotografen. Jeg skulle faktisk bare møde op og have mit eget tøj og lamperne med. Der var bare styr på det og det var meget struktureret”.
Hvad har du fået ud af det hjemmesidedesign og de tekster, vi har hjulpet dig med?
”Det fungerede ret godt, at få designet en skabelon til hjemmesiden med færdige tekster. Teksterne passer til billederne og det hele har fået et rigtig fint udtryk. Hjemmesiden er meget elegant og rolig. Og jeg er vild med den måde hele universet er blevet beskrevet på en helt magisk og eventyrlig måde. Det er blødt og legende. Det er en rar følelse at se det hele samlet på hjemmesiden, når det har været en lang proces fra produktudvikling til endelig at kunne vise mine lamper frem.
Du har været god til at vejlede og gøre processen mere overskuelig. Jeg kunne tydeligt mærke din erfaring. Der er mange ting at holde styr på, når både grafik, billeder og tekster skal hænge sammen. Du har nogle gode forbindelser og er god til at sætte op med samarbejdspartnere, der er et godt match til det univers, jeg gerne ville skabe”.
Hvordan har det været at få dit brand på sociale medier?
”Du gav mig et hurtigt kursus i, hvordan jeg gør og hvad jeg skal tænke over, når jeg deler på sociale medier fx hvordan jeg rammer det rette udtryk i tekst og billeder. Nu har jeg en køreplan, som jeg kan følge. Men på en måde, så der også er plads til øjebliks posts og uden det bliver for kompliceret. For mig er det en helt ny verden at være på sociale medier. Så det har været godt med et grundlæggende kursus, så jeg ligger de rigtige tanker i det jeg deler”.
Hvad vil du anbefale andre, der vil kaste sig ud i iværksætteri?
”Jeg er blevet overrasket over, hvor omstændigt det er. Der er mange processer og det tager lang tid både i forhold til produktudvikling, emballage, hjemmeside osv. Det er derfor rigtig vigtigt at alliere sig med en, der har styr på det grafiske, billeder og tekster. Du kan sagtens sidde derhjemme og bikse noget sammen selv. Men det er svært at få det samme udtryk og ramme spot on, som når du får en professionels hjælp. Det er helt sikkert en god investering både i tid og økonomi.
Branding er en stor del af din måde at vise dine produkter på, når du skal være synlig på mange forskellige platforme. På den måde kommer du godt fra start og skal ikke rette en masse efterfølgende. Og du kan også selv kigge på det og være stolt og føle tryghed. Det har været det hele værd”.

Skal jeg også hjælpe dig med at skabe et helstøbt brand, så du er klædt på til at synliggøre din virksomhed og dit produkt?