fbpx

Redesign af logo og strategi for personlig branding

“Jeg føler mig hjemme med min nye identitet – mit skønne logo. Og det er med til, at jeg føler mig stolt og tryg i min formidling.”

Karina Remming er kranio sakral- og zoneterapeut, og hjælper særligt personer med traumer, både i form af fysiske og psykiske skavanker. Derudover har hun fokus på babyer og børn med udfordringer, og mænd og kvinder i fertilitetsbehandling.

Hun har drevet virksomhed siden 2013 i Sorø. Karina ønskede at få redesignet sit 7 år gamle logo og lære, hvordan hun tydeligere kan kommunikere sit budskab til hendes ideelle kunder og adskille sig fra alle konkurrenterne.

“Jeg kontaktede Katharina fra Unik Branding, da jeg længe havde været utilfreds med mit logo. Jeg manglede et logo der kunne afspejle min identitet, integritet og sansende væsen. Et logo der ikke var anonymt, men personligt, og kunne fortælle min historie – om mig og min virksomhed.”

Sammen fik vi skabt fokus på Karinas niche og den kundetype, hun skal henvende sig til. Så hun lettere kan tiltrække de helt rigtige kunder med sin nye visuelle identitet og ved, hvad hun skal skrive på hjemmesiden samt dele på sociale medier.

Rebranding strategi
Logodesign
Facadeskilt
Visitkort
SoMe-skabeloner
Feedback på hjemmeside
Brandbilleder

“En utrolig fin forståelse for mig og min virksomhed”

Strategisk Brand workshop

Hvorfor er det vigtigt, at starte med at lægge en strategi før designprocessen?

Karina valgte Unik Branding pakke + redesign af hendes eksisterende grafiske udtryk. Forud for workshoppen fik Karina tilsendt en workbook, med spørgsmål omkring sig selv, faglige baggrund samt ønsker og forventninger til fremtiden for hendes virksomhed. Det gav de bedste forudsætninger for en effektiv brand workshop. Så Karina fik mest muligt ud af vores tid sammen.

“Katharina stillede nogle yderst velovervejede spørgsmål, der i sig selv satte mine egne tanker i gang omkring min forretning, hvilket var virkelig sundt.”

Under workshoppen fastlagde vi Karinas særlige kompetencer, værdier og ambitioner, og fik skabt fokus på de specifikke kundetyper, hun skal henvende sig til. Alt sammen elementer, der tilsammen skabte grundlag for de beslutninger, der blev taget i designprocessen. Så Karinas nye visuelle identitet matcher hende og hendes ideelle kunder 100 %.

“Ikke ret lang tid efter havde Katharina udarbejdet et utrolig flot oplæg om min virksomhed, og ikke bare et logo, men en god gennemgang af min virksomheds mål, forventninger, samt strategier. Og jeg må sige at Katharina rammer plet. Meget, meget flot arbejde, og utrolig fin forståelse for mig og min virksomhed.”

Som en del af Karinas rebranding strategi, fik hun:

Analyse af virksomhedens nuværende situation – hvad er udfordringerne?

Research af konkurrenterne – hvem er de og hvordan gør de?

beskrivelse af målgruppen – hvem er de, hvor er de og hvordan er deres adfærd?

strategi for tydeliggørelse af budskab

plan for hvor og hvordan, hun skal være synlig i sin markedsføring

Den kreative proces

Hvor svært er det at finde et logodesign, man bliver helt tilfreds med?

Det kommer an på, hvor godt et match du og grafikeren er. Og selvfølgelig hvor dygtig leverandøren er til at spore sig ind på dig, din virksomhed, værdier og hvilket udtryk, der passer til virksomheden.

Karinas beskrivelse af hendes egen proces og tilgang til faget, sporede vi os ind på en grafisk stilretning. Ud fra erfaring, viden om hvordan former og symboler påvirker mennesker, og indsigt i Karina som behandler, fik hun tre logodesigns til overvejelse.

“Jeg blev præsenteret for tre logoforslag. Først et virkelig fint logo, hvor jeg tænkte “WAUW“. Dernæst et logo, hvor jeg tænkte “Hold da helt op“. Og endelig et helt fantastisk logo, hvor jeg tænkte “HOLD NU HELT OP – der er det jo – mit logo.

Jeg føler mig hjemme med min nye identitet – mit skønne logo. Og det er med til, at jeg føler mig stolt og tryg i min formidling“.

Antallet af logodesigns afhænger af dig, som kunde. Hvor godt du kender dig selv og dine ambitioner for fremtiden. Og min anbefaling ud fra den strategi, der er lagt. Til hvert logodesign kommer altid en konkret begrundelse og rådgivning.

Karina fik tre logodesigns til overvejelse:

some-strategi 

Specialdesignede skabeloner til sociale medier

Sammen fik vi lagt en plan for, hvordan Karina skal synliggøre sin niche på sociale medier og tale direkte til hendes ideelle kunder. Hun skal have fokus på kundernes problemer og smerter, og koble dem sammen med hendes behandlinger. Budskabet skal aflæses lynhurtigt i Karinas opslag via tydelige overskrifter og billeder. Udtrykket i opslagene skal afspejle den ro, nærhed og velvære kunderne møder i klinikken.

Karina fik en guide med konkrete eksempler på, hvordan hun bruger sit logo, farver, fonttyper og billeder på sociale medier.

Efterfølgende fik hun skabelonerne opsat i Canva og en fysisk workshop, hvor hun blev guidet i, at bruge de grafiske virkemidler på sociale medier og implementere det i hendes materiale. Samt feedback og rådgivning af opsætning og indhold på hendes hjemmeside.

Her er et af de eksempler, der er i Karinas designguide:

“Det har været en utrolig nem og overskuelig proces”

Sådan melder Karina tilbage efter samarbejdet, selvom det var en omfattende løsning, hun valgte. Hun havde valgt Unik Branding pakken + redesign af hendes eksisterende grafiske udtryk og endte med at modtage både:

✓   Brand workshop

✓   Rebranding strategi

✓   Logodesign

✓   Skrifttyper

✓   Designguide

✓   Visitkort

✓   Skilt til sin klinik  ​

✓   SoMe-skabeloner opsat i Canva

✓   SoMe-workshop

✓   Feedback på hjemmeside

Det er alt det, du også får, når du bestiller Unik Branding pakken + redesign af eksisterende grafiske identitet (se pakken her).

“Katharina er yderst kompetent og professionel, og har en evne til at sætte sig ind i det udtryk, den branding og kommunikation, som jeg har ønsket at formidle til mine kunder. Jeg kan ikke andet end varmt anbefale Katharina til at hjælpe med din kommunikation og brandstrategi.”

Skal vi tage en snak?

Book et udforpligtende introduktionsmøde

Se flere projekter