fbpx

Gratis guide om synlighed på sociale medier

Her får du 5 ærgerlige fejl, du bør undgå, så du ikke spænder ben for dig selv, når du skal være synlig på sociale medier

Jeg ser flere selvstændige lave specielt 5 ærgerlige fejl i deres markedsføring på sociale medier, som ikke får dem tættere på det de ønsker: at fremstå som et professionelt brand. Og opnå kendskab for det ekstra arbejde de lægger i at skabe produkter og ydelser, der adskiller sig i kvalitet og indhold, fra deres konkurrenter.

I denne guide får du helt konkrete svar på, hvordan du undgår at lave de samme fejl. Og hvordan du bliver mere synlig på sociale medier, uden at bruge en eneste ekstra krone af dit markedsføringsbudget.

Forestil dig det her … dit brand stråler så klart i dine ideelle kunders sind, at når de tænker på det produkt eller den ydelse, du tilbyder, er det dig, de først ser for sig. Det er den magtfulde virkning af branding – at brænde din virksomheds identitet dybt ind i dine kunders bevidsthed.

Men for at opnå det skal du mestre kunsten at markedsføre dig korrekt. Og specielt undgå 5 ærgerlige fejl, som kan forhindre dig i at opnå den ønskede opmærksomhed og engagement fra din målgruppe.

Som selvstændig, der skal markedsføre din egen virksomhed, kan du måske ofte have travlt med at få nye ideer og stresse over, hvad du skal dele på sociale medier. Du forsøger hele tiden at finde en måde, hvor du kan skabe opmærksomhed hos de kunder, du virkelig gerne vil tiltrække. Det ender måske med at du af og til er så ihærdige, at du kommer til at spænde ben for dig selv.

Simpelthen fordi, du ikke er bevidst om en vigtig ting. Den ene ting, der er hele grundlaget for at skabe et stærkt og genkendeligt brand: keep it simple.

Jo mere simpelt og genkendeligt du gør dit brand, jo lettere bliver det for dine kunder at lære dig at kende og vide, hvad du særligt kan hjælpe dem med. Du giver simpelthen din virksomhed bedre kort på hånden, mod alle dine konkurrenter, ved at gøre din branding og markedsføring mere gennemskuelig.

I guiden “5 ærgerlige fejl” viser jeg dig, hvordan du kan gøre din branding og markedsføring mere simpel. Udover at beskrive fem fejl, som du bør undgå, får du også eksempler på, hvordan du i stedet for kan gøre, så du opnår mere synlighed med dit brand.

I guiden dykker vi ned i …

1/ Hvordan du bruger dit logo, så det spiller den rolle i din markedsføring, det er skabt til at have

2/ Hvorfor du skal bruge de samme farver hver gang, du deler indhold på de sociale medier og alle andre steder i din markedsføring

3/ Hvorfor det er vigtigt at du, som selvstændig virksomhedsejer, er personlig i din markedsføring – det handler om, at du er dit brands stærkeste kort

4/ Designprincipper der gør, at du lettere skaber blikfang med dit indhold og dit budskab bliver modtaget på den rigtige måde af dine kunder

5/ Hvordan du skaber genkendelighed og en rød tråd i dit design. På en sådan måde, der skaber ro og trygge kunder.

Som bonus får du også

★   Grafiske eksempler der viser, hvordan du kan designe dine egne opslag

★   Oversigt over forskellige farver og hvad de symboliserer

★   Eksempler på indhold du kan dele, der skaber en stærk relation til dine kunder

Guiden vil tage dig gennem 5 typiske fejl, men i stedet for at fokusere på fejlene, vil den præsentere dem som 5 værdifulde tips med konkrete eksempler. Få et smugkig på de første to tips her:

Hej! Jeg hedder
Katharina Kopranen

Jeg er brand specialist og designer. Og hende mine kunder tager fat i, når de vil have æstetisk og gennemført branding – som afspejler dig og din virksomhed, og adskiller sig fra andre indenfor samme branche.

Gennem de seneste 12 år har jeg hjulpet en lang række små og store virksomheder, med at skabe den røde tråd i deres kommunikation og visuelle identitet, som gør ukendte brands til dem du lægger mærke til på nettet, sociale medier, i magasiner og fjernsynet.

Jeg har arbejdet med flere end 100 virksomheder, så lad mig fortælle dig det her: Det er ikke dit markedsføringsbudget eller antallet af følgere, som afgør om dine kunder vælger dig fremfor dine konkurrenter.

Det gør derimod din evne til at skille dig ud.

I min guide “5 ærgerlige fejl” viser jeg dig, hvordan du kan bryde gennem støjen på sociale medier og skabe en stærk tilstedeværelse, der får dine ideelle kunder til at stoppe op og lytte. Mine konkrete tips vil give dig værdifuld viden og selvtillid til at mestre kunsten at være synlig på sociale medier.

Jeg viser dig hvordan – lige her:

Det siger mine kunder om vores samarbejde …

“Jeg kontaktede Katharina, da jeg havde brug for en, der vidste noget om branding og som kunne fortælle mig, hvordan det jeg kan og det jeg står for præsenteres på den rigtige måde, så det taler til flere og afspejler den værdi mit produkt har. Allerede ved mit første møde med Katharina følte jeg mig set og hørt. Og jeg følte med det samme tillid til at hun var den rigtige til at løfte opgaven“.

/ Luuna Sommer,
Vægttabs- og livskvalitetsekspert

“Det har været en utrolig nem og overskuelig proces. For det første mærker man Katharina’s nærvær og engagement. Katharina er yderst kompetent og professionel, og har en evne til at sætte sig ind i det udtryk, den branding og kommunikation, som jeg har ønsket at formidle til mine kunder. Jeg kan ikke andet end varmt anbefale Katharina til at hjælpe med din kommunikation og brandstrategi.”

/ Karina Remming,
Kranio Sakral & Zoneterapeut

Første session fik skabt fuldstændig klarhed over, hvad der ligger i mit brand – hvilket brand jeg ønsker at have, hvem og hvordan jeg tiltrækker de rette kunder. Katharina er meget nærværende og tydelig i sin mentoring og meget hands on i hendes praktiske råd. Jeg har været glad og opløftet efter hver samtale, med ro i maven omkring de ting, der skulle arbejdes med.“

/ Zanna Ibina,
Forfatter & foredragsholder