
I køkkenet med vægttabsspecialisten
Luuna Sommer er specialist i vægttab og livskvalitet. Da hun kontaktede Unik Branding, var hendes forretning vokset ud af sit eksisterende visuelle udtryk. Luuna vidste præcis, hvad hun ville opnå, men hendes logo, farver og billeder afspejlede ikke længere hendes ambitioner. Luuna havde brug for en brand specialist, der kunne hjælpe med at transformere hendes brand og skabe en visuel identitet, der talte tydeligere til målgruppen og repræsenterede værdien af hendes produkt.
Efter en grundig brand workshop, hvor vi dykkede ned i Luunas ambitioner og fremtidige målgruppe, udviklede jeg en rebrandingstrategi, der blandt andet omfattede en ny strategi, nyt logo, farvepalet, grafiske ikoner og stil for fremtidige brandbilleder. Resultatet? Et løftet og fornyet brand, der nu afspejler den livsglæde og lethed, som Luuna ønsker at bringe til sine kunder.
Hør hvad Luuna Sommer fortæller om vores samarbejde.







Løsninger
VISUEL IDENTITET
Logodesign
Farvepalat
Illustrationer
Diagrammer og modeller
Branding billeder
TRYKMATERIALER
Visitkort
Postkort
Workbooks til online kursus
Opskrifthæfte
Freebies
Roll-ups
Rådgivning på layout af selvbiografi
ONLINE
Website design
SoMe-skabeloner
Nyhedsbrev skabelon
PowerPoint skabelon
Podcast cover
/ Kunden fortæller
Gennem flere år har jeg hjulpet Luuna Sommer og hendes team med forskellige branding- og grafiske projekter. Jeg har udspurgt hende lidt om vores samarbejde og hvorfor hun værdsætter faste samarbejdspartnere, som en del af hendes virksomheds setup.
Kan du fortælle lidt om, hvor du var på din iværksætterrejse, da du kontakte Unik Branding?
”Jeg var startet med et logo og nogle farver for 3 år tilbage. Men det udtryk var ikke tilsvarende det sted min forretning er i dag. Jeg kontaktede dig, da jeg havde brug for en, der vidste noget om branding og som kunne fortælle mig, hvordan det jeg kan og det jeg står for præsenteres på den rigtige måde, så det taler til flere og afspejler den værdi mit produkt har.
Allerede ved vores første møde følte jeg mig set og hørt. Og jeg følte med det samme tillid til at du var den rigtige til at løfte opgaven”.
Hvorfor var det vigtigt for dig, at arbejde med din branding og få skabt en ny visuel identitet?
”Mit tidligere visuelle udtryk var meget feminint og farvevalget var ikke optimalt. Jeg ønskede at det fik et knock-up, så det kunne komme ud til den bredde målgruppe, jeg kan hjælpe, og samtidig se mere professionelt og eksklusivt ud.
Her var du hurtig til at komme med inputs til, hvordan det hele kunne se ud. Du kunne med det samme visualisere et udtryk, der har løftet hele mit brand. Og du har formået at gøre mit udtryk og grafikken med slankekure og vægttab mere let, sjovt og tiltalende, end det var før, så det nu også afspejler den livsglæde, der venter på en på den anden side af vægttabet”.


Hvad har du fået ud af din nye visuelle identitet?
”Jeg har fået noget, der aldrig ville have været på min ønskeliste, for jeg kunne ikke selv forestille mig, hvordan det kunne komme til at se ud. I dag har jeg en skabelon for mit visuelle udtryk på bl.a. sociale medier, nyhedsbrev, hjemmeside og trykmateriale. Det betyder, at jeg ikke længere skal tage stilling til, hvordan det skal se ud. Nu skal der bare fyldes indhold ind. Det gør mit arbejde meget lettere og sikrer at det hele ser ens ud på alle platforme”.
”Jeg har nået et niveau i min forretning, hvor jeg ikke har tid og overskud til at sætte mig ind i alt, så derfor er det guld værd at have nogle gode samarbejdspartnere, der forstår, hvad det er for en mission, jeg er på. Med din hjælp kan jeg fx trygt overlade det grafiske til en der ved, hvad jeg vil med min forretning. Det gør at jeg kan fokusere på det, jeg er bedst til, og sikre en helt anden værdi i mit produkt”.
Hvad var det bedste ved min deltagelse på vores fotoshoot?
”Det var supergodt at have dig med på fotoshoot. Det sikrede at den måde, jeg skal fremstå på i min branding, også kom frem på de billeder jeg fik taget. Du var garant for at billederne afspejlede det udtryk, der passer til mig og den visuelle identitet, jeg har fået skabt.
Jeg behøvede ikke selv at tænke på, om jeg så rigtig ud eller om omgivelserne var rigtige. Det gjorde at jeg slappede mere af og følte mig tryg ved, de ekstra øjne var med.
Det var alle pengene værd at have dig med. Den ekstra investering sikrede at jeg fik taget de rigtige billeder og billeder med variation, så jeg har motiver der passer til alle de forskellige platforme jeg er synlig på. Det sikrede at jeg fik alt det, jeg gerne ville have i sidste ende. Jeg fik fx taget billeder i nogle situationer, som jeg ellers ikke ville have fået taget, fordi du havde overblikket over, hvor billederne skulle bruges og hvilken stemning, der skulle frem i billeder til forskellige medier og i mit materiale.”
Skal jeg også hjælpe dig med at skabe et helstøbt brand, så du er klædt på til at synliggøre din virksomhed og tiltrække de rigtige kunder?