fbpx

Visuel identitet & grafisk design

Gennemtænkt design, der gør en tydelig forskel for din forretning

Du kender måske det gamle ordsprog “et billede fortæller mere end tusinde ord”. Det gælder ikke kun, når vi ser et billede af en mor kysse sit barn i et ømt øjeblik. Men det gælder i lige så høj grad for de billeder, du bruger på din virksomheds hjemmeside og dit valg af logo, farver og skrifttyper. Alt det tilsammen er det, vi kalder din virksomheds visuelle identitet.

Din visuelle identitet er de gennemtænkte typer af billeder, logoer, farver, skrifttyper, som du vælger at bruge og måden det hænger sammen på. Det er dét, der får dine kunder til at genkende dig, huske dig og ligge Top of Mind, når de får det problem, du hjælper dem med at løse.

Den visuelle identitet er typisk det første møde dine kunder har med din virksomhed. Det sker på din hjemmeside, sociale medier eller i dit salgsmateriale. Derfor skal den visuelle identitet lynhurtigt tiltrække den helt rigtige målgruppe og afspejle dine værdier og den kernefortælling, du gerne vil brænde fast i dine kunders bevidsthed.

Din virksomheds logo, farver, skrifttyper og billeder bør ikke være et quickfix, men være gennemtænkt og noget, du kan se dig selv i på den lange bane. Det er når du er konsekvent med alle dele i din branding, dine kunder lærer dig bedst at kende og genkender dig. Og du opnår de resultater i din virksomhed, du drømmer om.

Forestil dig, at du endelig har sluttet fred med dit logo, farver og skrifttyper, så du ikke længere roder rundt i forskellige grafiske udtryk. Og at din visuelle identitet hjælper dig med at vækste din forretning.

Når vi arbejder sammen, kan jeg hjælpe dig med:

✓   Afklaring omkring din virksomhedens værdier, kernefortælling og kundetype, som danner fundament for at træffe de rigtige beslutninger i udviklingen af din virksomheds logo, farver, skrifttyper og billedvalg

✓   Din unikke kombination af farver og viden omkring, hvordan du bruger farverne på den mest optimale måde blandt andet i forhold til farvemængde og farvesymbolik, sådan som farverne påvirker mennesker

✓   Nøje udvalgte skrifttyper, der selvfølgelig kan bruges både online og på tryk og sikrer at læsevenligheden er i top

✓   En letanvendelig brandguide, der giver dig overblik over, hvordan du bruger dit logo, farver, skrifttyper og billeder på alle platforme og opnår et ensartet og professionelt udtryk

✓   Konkrete grafiske eksempler på, hvordan du sammensætter alle elementer i din visuelle identitet og let kan implementere det i din daglige markedsføring

✓   Dine unikke skabeloner til opslag og stories på sociale medier, som er forberedt til at du selv kan fylde din egen tekst og billeder ind i. Skabelonerne er opsat i Canva og klar til brug.

✓   Gennemtænkt og let anvendeligt design, der sikrer at planen for din visuelle identitet ikke ender i en mappe og samler støv, og ikke bliver brugt alligevel.

Hjernen behandler visuelt materiale 60.000 gange hurtigere end ren tekst

Jeg har som brand specialist en strategisk tilgang til at designe visuelle identiteter for virksomheder og arbejder ud fra, hvordan stemninger, farver og symboler påvirker mennesker. Vi er sansende væsner og alt vi ser og oplever bearbejdes i hjernen. Og her er synet den største af vores sanser.

Forskning viser, at 90 % af de indtryk hjernen modtager sker via vores synssans. Når du viser dit logo, farver, skrifttyper og billeder har kundens hjerne allerede gjort sig nogle tanker om, hvem du er, puttet dig i en boks og fundet ud af om de kan lide dig. Det sker allerede før de har læst eller hørt, hvad du har at fortælle. Altså før de eksempelvis læser tekster på din hjemmeside og lytter til de budskaber, du deler på sociale medier. Derfor er det så vigtigt, at arbejde med din virksomheds visuelle identitet, som er dét kunden får det her synsindtryk af.

Derfor kan du ikke nøjes med et logo

“Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works.

/ Steve Jobs

Det skal være sjovt at arbejde kreativt. Men godt design kræver, at der lægger de rigtige tanker bag, også når det gælder din virksomheds visuelle identitet. Jeg har i mere end 10 år arbejdet med branding og grafisk design, der gør en tydelig forskel for mine kunder. Godt design kræver mere end bare at været pænt og skal sættes sammen på den helt rigtige måde, så det matcher dig, din virksomhed og dine kunder. Din visuelle identitet består af meget andet end et logo. Dit logo er bare topfiguren på kransekagen.

Men hvordan starter vi?

Det handler blandt andet om, at få truffet de rigtige beslutninger i forhold til din kundetype, dit produkt og fremtidsdrømme for virksomheden. Det er fundamentet for at skabe en visuel identitet, der tiltrækker din målgruppe, får dig til at ligge Top of Mind hos de rigtige kunder og giver salg.

Mød din designer

Passioneret designer & visuel storyteller

Min mission er at skabe godt design og en visuel indentitet, der matcher dig og dine ambitioner for din virksomhed. Når du føler dig tilpas i dit visuelle univers, står du også stærkere i din branding.

Jeg havde en fest, da jeg skulle designe min egen virksomheds visuelle identitet. Fordi jeg kender processen bag så dybegående og har arbejdet med det professionelt siden 2010, som projektledende brand designer for både store og små virksomheder, og nationale og internationale brands. At koge min egen stil, værdier, drømme og ambitioner ned i et visuelt univers var den bedste følelse. Det skabte et godt fundament for min forrentning og styrkede min professionelle selvopfattelse. Det samme ønsker jeg for dig.

For at sikre dig i, at din visuelle identitet passer perfekt til dig og din virksomhed, lytter jeg altid nøje til dine ønsker og behov under hele processen. Og jeg er ekspert i at høre, hvad du siger – også mellem linjerne. Så du kan læne dig roligt tilbage og glæde dig til det færdige resultat, der vil hjælpe dig med at vækste din virksomhed og få den connection til dine kunder, du drømmer om.

/ Katharina Kopranen

“Jeg har fået noget, der aldrig ville have været på min ønskeliste, for jeg kunne ikke selv forestille mig, hvordan det kunne komme til at se ud.

I dag har jeg en skabelon for mit visuelle udtryk på bl.a. sociale medier, nyhedsbrev, hjemmeside og trykmateriale. Det betyder, at jeg ikke længere skal tage stilling til, hvordan det skal se ud. Nu skal der bare fyldes indhold ind. Det gør mit arbejde meget lettere og sikrer at det hele ser ens ud på alle platforme”.

/ Luuna Sommer

Vægttabs- og livskvalitetsekspert

“Jeg vil varmt anbefale Unik Branding. Katharina er virkelig kreativ og behagelig at arbejde sammen med. Hun er proaktiv og brainstormer gerne ud i alle mulige ideer, for at finde frem til det helt rigtige resultat.

Samtidig har hun ufattelig god stil, hvilket bare gør det endnu mere trygt, at overlade den kreative del til hende. Jeg har på intet tidspunkt været nervøs for, at det færdige resultat ikke ville blive smukt”.

/ Maja Østvang

Copywriting & e-mailmarketing

”Katharina udarbejdede et utrolig flot oplæg om min virksomhed. Og ikke bare et logo, men en god gennemgang af min virksomheds mål, forventninger og strategier. Jeg må sige at Katharina rammer plet. Meget meget flot arbejde og utrolig fin forståelse for mig og min virksomhed.

Jeg føler mig hjemme med min nye identitet – mit skønne logo. Det er med til, at jeg føler mig stolt og tryg i min formidling”.

/ Karina Remming

Kraniosekral & Zoneterapi

sådan foregår det

Meget mere end en
kreativ designproces

01 // Introduktionsmøde

Vi starter med et introduktionsmøde, hvor du deler dine specifikke behov, fortæller om dig selv og din virksomhed. Det er en hurtig og god måde at afstemme, om vi er et match og om jeg er den rette til at hjælpe dig videre.

02 //
1:1 Brand workshop

Hvis vi begge vurderer, at vi er et godt match, planlægger vi en brand workshop, der danner grundlag for den kreative proces. Her kortlægger vi din virksomheds værdier, kernefortælling, kundetype og grafiske stilretning. Du bliver ikke udstyret med en DIY-metode. Jeg er med dig hele vejen og rådgiver dig.

03 //
Design & udvikling

På baggrund af workshoppen går jeg igang med den kreative udvikling af den designpakke, der matcher dit behov. Du præsenteres for design udkast og eksempler på udfoldelse, så du kan se, hvordan den visuelle identitet kan se ud på forskellige platforme fx visitkort, flyer, website, SoMe og indretning.

04 //
Finpuds & release

Min fornemmeste opgave er at skabe et design, der gør godt for din forretning, men også giver dig ro i maven. Når du er helt tilfreds med resultatet, leverer jeg den endelige designpakke med alle relevante filtyper og en designmanual, der hjælper dig med at fastholde et ensartet grafisk udtryk fremover.

Designpakker

Vælg mellem tre pakker

Pakke 1 / Den grafiske røde tråd

Har du brug for at få styr på dine farver og skrifttyper, så du har en gennemgående plan, der matcher dig og din virksomhed og tiltrækker de rigtige kunder?

Udover nye farver og skrifttyper får du konkrete grafiske eksempler der viser, hvordan du sætter det hele sammen og får et ensartet udtryk på de platforme, du bruger i din virksomhed.

Pakken indeholder:

›   1:1 brand workshop hvor vi kortlægger din virksomheds værdier, kernefortælling, kundetype og stilretning.

›   Farvepalet med nøje udvalgte signaturfarver, der matcher dig og din kundetype. Farverne udvælges ud fra farvesymbolik og hvordan de videnskabeligt underbygger følelser og stemninger.

›   Skriftyper der er nøje udvalgt og læsevenlige både online og på tryk.

›   Moodboard der visualiserer stil og stemning.

›   Grafiske eksempler der viser, hvordan du kan sætte det hele sammen og bruge de forskellige elementer på fx visitkort, hjemmeside, sociale medier og indretning.

›   SoMe-skabeloner til opslag og stories på sociale medier. Unikke skabeloner opsat i Canva og klar til brug.

›   Designguide der giver overblik over dine farver, skriftyper og eksisterende logo. Guiden indeholder retningslinjer for brug af de enkelte elementer og kan bruges som inspirationsværktøj.

Pris 9.500 kr. + moms

Pakke 2 / Redesign af visuel identitet

Er din virksomhed vækstet eller føler du ikke længere din visuelle identitet matcher dig og din forretning?

Et redesign er til dig, der er klar til at lave om på noget af din eksisterende visuelle identitet og løfte din virksomhed med et gennemarbejdet og professionelt udtryk, uden at miste genkendelighed og connection med dine kunder.

Et redesign indeholder:

›   1:1 brand workshop, hvor vi kortlægger din virksomheds identitet ud fra værdier, kernefortælling, kundetype (persona) og grafisk stilretning

›   Redesignet logo leveret i alle de filtyper du skal bruge inkl. guide, der fortæller hvor du skal bruge de forskellige filer.

›   Grafisk element og ikoner der gør, at du kan folde dit grafikse univers endnu mere ud og skabe blikfang.

›   Farvepalet med unikke signaturfarver, der matcher dig og din kundetype. Farverne udvælges ud fra farvesymbolik og hvordan de videnskabeligt underbygger følelser og stemninger.

›   Skriftyper der er nøje udvalgt og læsevenlige både online og på tryk.

›   Moodboard der visualiserer stil og stemning.

›   Billedstil der beskriver, hvilke brandbilleder der underbygger din virksomheds brandidentitet og grafiske stil, så du nemt kan briefe en fotograf.

›   Grafiske eksempler der viser, hvordan du kan sætte det hele sammen og bruge de forskellige elementer på fx visitkort, hjemmeside, sociale medier og indretning.

›   SoMe-skabeloner til opslag og stories på sociale medier. Unikke skabeloner opsat i Canva og klar til brug.

›   Komplet designguide, der giver overblik over logo, farver, skriftyper, beskrivelse af billedvalg. Guiden indeholder strategi og retningslinjer for brug af de enkelte elementer og kan bruges som opslagsværk.

Pris 19.500 kr. + moms

Pakke 3 / Unik visuel identitet

Er du klar til at få skabt en helt unik og helstøbt visuel identitet, som sikrer at din virksomhed er gearet til succes?

Løsningen er til dig, der ønsker en ny visuel identitet og en klar plan for, hvordan det skal foldes ud på samtlige platforme. Med en unik visuel identitet bliver det både hurtigere og nemmere at eksekvere i din markedsføring. Vi tager al gætværk ud af dit daglige arbejde med dit grafiske udtryk og klæder din virksomhed på med et gennemtænkt og ensartet design.

En unik visuel identitet indeholder:

›   1:1 brand workshop, hvor vi kortlægger din virksomheds brandidentitet ud fra værdier, kernefortælling, kundetype (persona) og grafisk stilretning.

›   Nyt og unikt designet logo leveret i alle de filtyper du skal bruge inkl. guide, der fortæller hvor du skal bruge de forskellige filer.

›   Grafisk element og ikoner der gør, at du kan folde dit grafiske univers endnu mere ud og skabe blikfang.

›   Farvepalet med unikke signaturfarver, der matcher dig og din kundetype. Farverne udvælges ud fra farvesymbolik og hvordan de videnskabeligt underbygger følelser og stemninger.

›   Skriftyper der er nøje udvalgt og læsevenlige både online og på tryk.

›   Moodboard der visualiserer stil og stemning.

›   Billedstil der beskriver, hvilke brandbilleder der underbygger din virksomheds brandidentitet og grafiske stil, så du nemt kan briefe en fotograf.

›   Grafiske eksempler der viser, hvordan du kan sætte det hele sammen og bruge de forskellige elementer på fx visitkort, hjemmeside, sociale medier og indretning.

›   SoMe-skabeloner til opslag og stories på sociale medier. Unikke skabeloner opsat i Canva og klar til brug.

›   Komplet designguide, der giver overblik over logo, farver, skriftyper, beskrivelse af billedvalg. Guiden indeholder strategi og retningslinjer for brug af de enkelte elementer og kan bruges som opslagsværk.

Pris 24.500 kr. + moms

Er du klar til at få skabt en visuel identitet, der løfter din branding til nye højder og samtidig giver dig den selvsikkerhed, du har brug for som selvstændig, når du skal vise dit produkt frem og tiltrække de helt rigtige kunder til din forretning?

Designpakkerne er til dig, der er selvstændig virksomhedsejer, ambitiøs iværksætter eller marketingansvarlig og som er klar til at få…

✓ Afklaring omkring, hvordan du tiltrækker de helt rigtige kunders opmærksomhed og skaber genkendelighed, sådan at du kommer til at ligge Top of Mind og ikke drukner i mængden af konkurrenter

✓   Styr på din virksomheds logo, farver, skrifttyper og billeder, så du ikke længere spilder tid på at rode rundt i forskellige grafiske udtryk

✓   En plan for et ensartet visuelt udtryk, der skaber en rød tråd i alt dit materiale på samtlige platforme

✓   Skabt et visuelt univers, der afspejler dig og dine ambitioner, og som du med stolthed kan vise frem

✓   Vejledning i, hvordan du på bedst mulig måde kan præsentere din virksomhed, så den fremstår mere professionel og afspejler den værdi du tilbyder dine kunder

✓   Fastlagt dine værdier, ideelle kundetype og visuelle storytelling, så du med sikkerhed får succes med din branding

Eksempler på

Tidligere projekter

Har du spørgsmål?

Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål

Er det muligt at betale i rater?

Ja, selvfølgelig.

Det kan aftales at dele investeringen op i 2 eller 3 rater. Det aftaler vi under introduktionsmødet, når vi har talt sammen om muligheden for samarbejdet ☺

Hvad får jeg med i prisen?

For at du får mest muligt ud af vores samarbejde starter vi altid med en brand workshop, hvor vi får skabt overblik over din virksomheds værdier, storytelling og kundetype. Her får du guides og skabeloner til at fastlægge en stærk brand strategi, som vi gennemgår sammen på workshoppen. På den måde sikrer vi, at den visuelle identitet udtrykker det helt rigtige og du kan se dig selv i det på den lange bane.

I hver designpakke får du en samlet logomappe, der indeholder dit logo i forskellige farver og filtyper tilpasset online (PNG, JPEG og SVG) og tryk (PDF, EPS og Ai). Du får også en guide, du kan gemme på din computer, med beskrivelse af de enkelte filtyper, så du aldrig bliver i tvivl om, hvilke filer du skal bruge hvor.

Øvrige grafiske ikoner og stumper modtager du i de farver og filtyper, du har brug for. Skrifttyper får du som filer, du kan installerer på din egen computer.

Designmanual og -guide indeholder retningslinjer, der sikrer ensartethed i den visuelle identitet, når du skal folde den ud i alt dit materiale. Her beskrives mine anbefalinger og vises eksempler. Du kan benytte designmanualen som opslagsværk. 

Bliver du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte mig.

Hvad hvis jeg har brug for mere hjælp?

Ved du allerede nu, at du har brug for mere end det, der er med i designpakkerne, så laver jeg en tillægspris. 

Du kan også altid hive mig ind efterfølgende, når du har brug for rådgivning, sparring eller skal have løst en specifik grafisk opgave. Her afregnes på timebasis eller med klippekort.

Klippekort

Jeg tilbyder klippekort til dig, der allerede er kunde hos mig – når jeg kender din forretning, dine målsætninger og dit visuelle udtryk. Mit tidsforbrug bliver fratrukket dit klippekort.

Klippekort fås med 5, 10 eller 20 klip. Jo flere klip, jo mere rabat får du på min tid.

Klippekort kan eksempelvis bruges til:

✓   Brandsessioner
✓   Hjemmeside design
✓   E-mailsignatur
✓   Nyhedsbrev design
✓   Canva skabeloner til sociale medier
✓   PowerPoint præsentation
✓   Freebi/ workbook
✓   Foto filter til billedredigering
✓   Billedstil og fotograf brief
✓   Layout af bog, magasin eller katalog
✓   Hangtags og emballage
✓   Plan for indretning af butik, showroom, klinik eller kontor

Hvor meget jeg kan nå på et klip, kommer an på, hvor godt jeg kender dig, hvor godt du kender din strategi, dine kunder og hvor konkret den enkelte opgave er. Du køber min tid ikke et færdigt produkt.

Skriv til mig på email: mail@unikbranding.dk, hvis du vil have tilsendt min prisliste på klippekort.

Skal jeg have noget klar?

Jeg hjælper selvstændige der ved, hvilken retning de ønsker deres branding. Jeg skal derfor have indblik i de drømme og ambitioner du har for din virksomhed. Du skal altså have tænkt over, hvad du vil udstråle med dit visuelle univers og hvilke kunder, du vil tiltrække.

Ellers er svaret som udgangspunkt nej. Hvis jeg har behov for andet fra dig, aftaler vi det på introduktionsmødet.

Hvad hvis jeg ikke er vild med resultatet?

Jeg udarbejder altid designs med udgangspunkt i vores introduktionssamtale og i brand workshoppen, hvor jeg lytter nøje til dine ønsker og behov. Her finder vi i samarbejde frem til den stilretning, som jeg arbejder videre med i det designudkast, du præsenteres for.

I hver designpakke er inkluderet to korrekturgange. Dvs. at jeg kan tilpasse designet af to omgange, hvis du ønsker noget anderledes. Hvis vi ikke når i mål med rettelser indenfor to korrekturgange, faktureres den tid jeg bruger udover på timebasis. Det er dog sjældent at det bliver relevant, da designprocessen altid foregår i tæt samarbejde med dig. Min fornemmeste opgave er at skabe design, du kan identificere dig med og som du elsker at vise frem.

Laver du andet grafisk arbejde?

Ja, jeg har en bred erfaring og viden indenfor grafisk design og markedsføring efter mere end 10 år, som projektledende brand designer og grafiker, i et markedsførings- & kommunikationshus.

Jeg har bl.a tidligere layoutet magasiner, bøger, kataloger, plakater, brochurer, flyers, emballage og designet hjemmesider, apps, TV-reklamer, busreklamer, facadeskilte, tekstiltryk og messestande.

Desuden har jeg en stor interesse for indretning og erfaring med at hjælpe både private og erhverv med indretning af butik, showroom, klinik og kontor.

Send mig en forespørgsel på mail: mail@unikbranding.dk, hvis vi skal tage en snak.

Har du andre spørgsmål?

Så skriv til mig på e-mail: mail@unikbranding.dk

Skal vi tage en snak?