Visuel identitet & grafisk design

Design, som tager din markedsføring fra tilfældig til professionel

Folk husker dig ikke, fordi dit design er pænt. Folk husker dig, fordi dit design afspejler dig, dit produkt og din passion

Du ved måske allerede hvilke farver du godt kan lide. Hvad du generelt synes er pænt – og måske ved du også nogenlunde, hvad du gerne vil have dit produkt til at signalere og afspejle.

Men én ting er at udvælge et sæt farver og lave et logo. Noget helt andet er at sammensætte det, så folk hurtigt afkoder at dit produkt er noget for dem. Det gør du med en stærk visuel identitet.

Folk venter ikke og læser din forklaring. De er enten interesserede – eller allerede videre. Det sker på under 3 sekunder og ofte helt ubevidst.

For når dit design og din visuelle fortælling afspejler din forretning og dine værdier, så bryder du den ubevidste barriere, som kan afholde folk fra at blive og købe.

Vink farvel til generiske farvevalg og forbigående grafiske trends. Og sig hej til en stærk fortælling og et helt igennem gennemtænkt design, som din målgruppe husker og vælger dig på.

Det er præcis det du får, når du arbejder sammen med mig.

Her ser du en stærk visuel identitet og -fortælling, som folk husker og kommer tilbage til

Slut med at lede – byg en identitet, der føles ægte og holder

Jeg kan godt forstå, at det kan føles som en jungle

For der findes et hav af muligheder. Tusindvis af smukke farver. Og ufatteligt mange kombinationer, når det kommer til at skabe det helt rigtige grafiske udtryk.

Men sandheden er, at den reelle værdi og gennemslagskraft ikke ligger i dine skills i Canva, antallet af grafiske virkemidler, dine farver eller smarte animationer. Det er ikke dét, som får dine kunder til at stoppe op og få lyst til at lære dig og dit produkt at kende.

Et stærkt design, der virkelig appellerer til de rigtige mennesker, består sjældent af alt muligt pynt og tilfældige elementer. Det består af få, men helt rigtige, komponenter – nøje udvalgt, fordi de understøtter din fortælling, dine værdier og den følelse, du vil efterlade hos dem, der møder dit brand.

Løsningen er derfor ikke at jagte nye farver, det perfekte logo eller bruge time efter time i Canva i håbet om pludselig at ramme plet. Det skaber ofte bare endnu mere støj og forvirring.

Det handler om at finde din stil – den, der vokser naturligt ud af din virksomhed, dine produkter og det, du står for – og skabe en rød tråd, som gør dit brand genkendeligt, troværdigt og stærkt.

En visuel identitet skal ikke bare være pæn. Den skal føles rigtig for dig og samtidig være så præcis, at dine kunder straks mærker, hvad du står for. Det gør, at de husker dig, får tillid til dig – og har lyst til at vende tilbage.

Når dit design føles ægte og gennemført, smitter det af på hele din kommunikation. Du taler direkte til dem, du allerhelst vil tiltrække, og du gør det på en måde, der føles naturlig og ubesværet – både for dig og for dem.

Når vi arbejder sammen, er du sikret at få

N

Afklaring omkring din virksomhedens værdier, kernefortælling og kundetype, som danner fundament for at træffe de rigtige beslutninger i udviklingen af din virksomheds logo, farver, skrifttyper og billedvalg.

N

Din unikke kombination af farver og viden omkring, hvordan du bruger farverne på den mest optimale måde blandt andet i forhold til farvemængde og farvesymbolik, sådan som farverne påvirker mennesker.

N

Nøje udvalgte skrifttyper, der selvfølgelig kan bruges både online og på tryk og sikrer at læsevenligheden er i top.

N

En letanvendelig designguide, der giver dig overblik over, hvordan du bruger dit logo, farver, skrifttyper og billeder på alle platforme og opnår et ensartet og professionelt udtryk.

N

Konkrete grafiske eksempler der viser, hvordan du sammensætter alle elementer i din visuelle identitet og som du kan bruge i din daglige markedsføring.

N

Gennemtænkt og let anvendeligt design, der sikrer at planen for din visuelle identitet ikke ender i en mappe og samler støv, og ikke bliver brugt alligevel.

Mød designeren

Mit mål er at skabe design, der ikke bare ser godt ud, men som fortæller historier og virker

Jeg hedder Katharina, og det er mig, der står bag UnikBranding. Jeg lever for at skabe grafisk design, der ikke bare ser godt ud – men som føles rigtigt helt ind i hjertet. I mere end 14 år har jeg hjulpet passionerede virksomheder med at bygge visuelle identiteter, der fortæller deres historie så stærkt, at de helt rigtige kunder stopper op, husker dem – og vælger dem.

For mig handler design ikke om at pynte eller følge trends. Det handler om at fange essensen af din virksomhed og væve den ind i alt fra farver og former til de helt små detaljer, som de færreste måske lægger mærke til – men som alligevel gør hele forskellen.

Jeg elsker at skabe sammenhæng og sjæl i det visuelle udtryk. Når farver, typografi, former og billedstil taler samme sprog, bliver dit brand ikke bare genkendt – det bliver følt.

Vi mennesker vælger nemlig ikke produkter alene ud fra funktion. Vi vælger dem, der får os til at føle noget. Ligesom du måske uden at tænke over det vælger dansk keramik, selvom skabet allerede er fyldt. Eller betaler mere for en sort kjole fra Basic Apparel, fordi den føles mere rigtig end en fra H&M.

Det er den følelse, jeg hjælper dig med at skabe hos dine kunder. Så du ikke længere skal kæmpe for at blive set – men bliver valgt, fordi din visuelle identitet rammer plet.

Jeg hjælper dig med at gå fra basic til bemærkelsesværdig. Med en visuel fortælling, der gør indtryk.

“Jeg har fået noget, der aldrig ville have været på min ønskeliste, for jeg kunne ikke selv forestille mig, hvordan det kunne komme til at se ud.

I dag har jeg en skabelon for mit visuelle udtryk på bl.a. sociale medier, nyhedsbrev, hjemmeside og trykmateriale. Det betyder, at jeg ikke længere skal tage stilling til, hvordan det skal se ud. Nu skal der bare fyldes indhold ind. Det gør mit arbejde meget lettere og sikrer at det hele ser ens ud på alle platforme”.

/ Luuna Sommer

Vægttabs- og livskvalitetsekspert

“Jeg vil varmt anbefale Unik Branding. Katharina er virkelig kreativ og behagelig at arbejde sammen med. Hun er proaktiv og brainstormer gerne ud i alle mulige ideer, for at finde frem til det helt rigtige resultat.

Samtidig har hun ufattelig god stil, hvilket bare gør det endnu mere trygt, at overlade den kreative del til hende. Jeg har på intet tidspunkt været nervøs for, at det færdige resultat ikke ville blive smukt”.

/ Maja Østvang

Copywriting & e-mailmarketing

”Katharina udarbejdede et utrolig flot oplæg om min virksomhed. Og ikke bare et logo, men en god gennemgang af min virksomheds mål, forventninger og strategier. Jeg må sige at Katharina rammer plet. Meget meget flot arbejde og utrolig fin forståelse for mig og min virksomhed.

Jeg føler mig hjemme med min nye identitet – mit skønne logo. Det er med til, at jeg føler mig stolt og tryg i min formidling”.

/ Karina Remming

Kraniosekral & Zoneterapi

sådan foregår det

Meget mere end en
kreativ designproces

01 // Introduktionsmøde

Vi starter med et introduktionsmøde, hvor du deler dine specifikke behov, fortæller om dig selv og din virksomhed. Det er en hurtig og god måde at afstemme, om vi er et match og om jeg er den rette til at hjælpe dig videre.

02 //
1:1 Brand workshop

Hvis vi begge vurderer, at vi er et godt match, planlægger vi en brand workshop, der danner grundlag for den kreative proces. Her kortlægger vi din virksomheds værdier, kernefortælling, kundetype og grafiske stilretning. Du bliver ikke udstyret med en DIY-metode. Jeg er med dig hele vejen og rådgiver dig.

03 //
Design & udvikling

På baggrund af workshoppen går jeg igang med den kreative udvikling af den designpakke, der matcher dit behov. Du præsenteres for design udkast og eksempler på udfoldelse, så du kan se, hvordan den visuelle identitet kan se ud på forskellige platforme fx visitkort, flyer, website, SoMe og indretning.

04 //
Finpuds & release

Min fornemmeste opgave er at skabe et design, der gør godt for din forretning, men også giver dig ro i maven. Når du er helt tilfreds med resultatet, leverer jeg den endelige designpakke med alle relevante filtyper og en designmanual, der hjælper dig med at fastholde et ensartet grafisk udtryk fremover.

Designpakker

Vælg mellem tre pakker

Pakke 1 / Den grafiske røde tråd

Har du brug for at få styr på dine farver og skrifttyper, så du har en gennemgående plan, der matcher dig og din virksomhed og tiltrækker de rigtige kunder?

Udover nye farver og skrifttyper får du konkrete grafiske eksempler der viser, hvordan du sætter det hele sammen og får et ensartet udtryk på de platforme, du bruger i din virksomhed.

Pakken indeholder:

›   1:1 brand workshop hvor vi kortlægger din virksomheds værdier, kernefortælling, kundetype og stilretning.

›   Farvepalet med nøje udvalgte signaturfarver, der matcher dig og din kundetype. Farverne udvælges ud fra farvesymbolik og hvordan de videnskabeligt underbygger følelser og stemninger.

›   Skriftyper der er nøje udvalgt og læsevenlige både online og på tryk.

›   Moodboard der visualiserer stil og stemning.

›   Grafiske eksempler der viser, hvordan du kan sætte det hele sammen og bruge de forskellige elementer på fx visitkort, hjemmeside, sociale medier og indretning.

›   SoMe-skabeloner til opslag og stories på sociale medier. Unikke skabeloner opsat i Canva og klar til brug.

›   Designguide der giver overblik over dine farver, skriftyper og eksisterende logo. Guiden indeholder retningslinjer for brug af de enkelte elementer og kan bruges som inspirationsværktøj.

Pris 9.500 kr. + moms

Pakke 2 / Redesign af visuel identitet

Er din virksomhed vækstet eller føler du ikke længere din visuelle identitet matcher dig og din forretning?

Et redesign er til dig, der er klar til at lave om på noget af din eksisterende visuelle identitet og løfte din virksomhed med et gennemarbejdet og professionelt udtryk, uden at miste genkendelighed og connection med dine kunder.

Et redesign indeholder:

›   1:1 brand workshop, hvor vi kortlægger din virksomheds identitet ud fra værdier, kernefortælling, kundetype (persona) og grafisk stilretning

›   Redesignet logo leveret i alle de filtyper du skal bruge inkl. guide, der fortæller hvor du skal bruge de forskellige filer.

›   Grafisk element og ikoner der gør, at du kan folde dit grafikse univers endnu mere ud og skabe blikfang.

›   Farvepalet med unikke signaturfarver, der matcher dig og din kundetype. Farverne udvælges ud fra farvesymbolik og hvordan de videnskabeligt underbygger følelser og stemninger.

›   Skriftyper der er nøje udvalgt og læsevenlige både online og på tryk.

›   Moodboard der visualiserer stil og stemning.

›   Billedstil der beskriver, hvilke brandbilleder der underbygger din virksomheds brandidentitet og grafiske stil, så du nemt kan briefe en fotograf.

›   Grafiske eksempler der viser, hvordan du kan sætte det hele sammen og bruge de forskellige elementer på fx visitkort, hjemmeside, sociale medier og indretning.

›   SoMe-skabeloner til opslag og stories på sociale medier. Unikke skabeloner opsat i Canva og klar til brug.

›   Komplet designguide, der giver overblik over logo, farver, skriftyper, beskrivelse af billedvalg. Guiden indeholder strategi og retningslinjer for brug af de enkelte elementer og kan bruges som opslagsværk.

Pris 19.500 kr. + moms

Pakke 3 / Unik visuel identitet

Er du klar til at få skabt en helt unik og helstøbt visuel identitet, som sikrer at din virksomhed er gearet til succes?

Løsningen er til dig, der ønsker en ny visuel identitet og en klar plan for, hvordan det skal foldes ud på samtlige platforme. Med en unik visuel identitet bliver det både hurtigere og nemmere at eksekvere i din markedsføring. Vi tager al gætværk ud af dit daglige arbejde med dit grafiske udtryk og klæder din virksomhed på med et gennemtænkt og ensartet design.

En unik visuel identitet indeholder:

›   1:1 brand workshop, hvor vi kortlægger din virksomheds brandidentitet ud fra værdier, kernefortælling, kundetype (persona) og grafisk stilretning.

›   Nyt og unikt designet logo leveret i alle de filtyper du skal bruge inkl. guide, der fortæller hvor du skal bruge de forskellige filer.

›   Grafisk element og ikoner der gør, at du kan folde dit grafiske univers endnu mere ud og skabe blikfang.

›   Farvepalet med unikke signaturfarver, der matcher dig og din kundetype. Farverne udvælges ud fra farvesymbolik og hvordan de videnskabeligt underbygger følelser og stemninger.

›   Skriftyper der er nøje udvalgt og læsevenlige både online og på tryk.

›   Moodboard der visualiserer stil og stemning.

›   Billedstil der beskriver, hvilke brandbilleder der underbygger din virksomheds brandidentitet og grafiske stil, så du nemt kan briefe en fotograf.

›   Grafiske eksempler der viser, hvordan du kan sætte det hele sammen og bruge de forskellige elementer på fx visitkort, hjemmeside, sociale medier og indretning.

›   SoMe-skabeloner til opslag og stories på sociale medier. Unikke skabeloner opsat i Canva og klar til brug.

›   Komplet designguide, der giver overblik over logo, farver, skriftyper, beskrivelse af billedvalg. Guiden indeholder strategi og retningslinjer for brug af de enkelte elementer og kan bruges som opslagsværk.

Pris 24.500 kr. + moms

Er du klar til at få skabt en visuel identitet, der løfter din branding til nye højder og samtidig giver dig den selvsikkerhed, du har brug for som selvstændig, når du skal vise dit produkt frem og tiltrække de helt rigtige kunder til din forretning?

Designpakkerne er til dig, der er selvstændig virksomhedsejer, ambitiøs iværksætter eller marketingansvarlig og som er klar til at få…

✓ Afklaring omkring, hvordan du tiltrækker de helt rigtige kunders opmærksomhed og skaber genkendelighed, sådan at du kommer til at ligge Top of Mind og ikke drukner i mængden af konkurrenter

✓   Styr på din virksomheds logo, farver, skrifttyper og billeder, så du ikke længere spilder tid på at rode rundt i forskellige grafiske udtryk

✓   En plan for et ensartet visuelt udtryk, der skaber en rød tråd i alt dit materiale på samtlige platforme

✓   Skabt et visuelt univers, der afspejler dig og dine ambitioner, og som du med stolthed kan vise frem

✓   Vejledning i, hvordan du på bedst mulig måde kan præsentere din virksomhed, så den fremstår mere professionel og afspejler den værdi du tilbyder dine kunder

✓   Fastlagt dine værdier, ideelle kundetype og visuelle storytelling, så du med sikkerhed får succes med din branding

Har du spørgsmål?

Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål

Er det muligt at betale i rater?

Ja, selvfølgelig.

Det kan aftales at dele investeringen op i 2 eller 3 rater. Det aftaler vi under introduktionsmødet, når vi har talt sammen om muligheden for samarbejdet ☺

Hvad får jeg med i prisen?

For at du får mest muligt ud af vores samarbejde starter vi altid med en brand workshop, hvor vi får skabt overblik over din brandidentitet, værdier, storytelling og kundetype. Her får du guides og skabeloner til at fastlægge en stærk brand strategi, som vi gennemgår sammen på workshoppen. På den måde sikrer vi, at tage de rigtige beslutninger i designprocessen med udarbejdelse af den visuelle identitet.

I hver designpakke får du en samlet logomappe, der indeholder dit logo i forskellige farver og filtyper tilpasset online (PNG, JPEG og SVG) og tryk (PDF, EPS og Ai). Du får også en guide, du kan gemme på din computer, med beskrivelse af de enkelte filtyper, så du aldrig bliver i tvivl om, hvilke filer du skal bruge hvor.

Øvrige grafiske ikoner og stumper modtager du i de farver og filtyper, du har brug for. Skrifttyper får du som filer, du kan installerer på din egen computer.

Designguiden indeholder retningslinjer, der sikrer ensartethed i den visuelle identitet, når du skal folde den ud i alt dit materiale. Her beskrives mine anbefalinger og vises eksempler. Du kan benytte designmanualen som opslagsværk. 

Bliver du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte mig.

Hvad hvis jeg har brug for mere hjælp?

Ved du allerede nu, at du har brug for mere end det, der er med i designpakkerne, så laver jeg en tillægspris. 

Du kan også altid hive mig ind efterfølgende, når du har brug for rådgivning, sparring eller skal have løst en specifik grafisk opgave. Her afregnes på timebasis eller med klippekort løsning.

Skal jeg have noget klar?

Jeg hjælper selvstændige der ved, hvilken retning de ønsker deres branding. Jeg skal derfor have indblik i de drømme og ambitioner du har for din virksomhed. Du skal altså have tænkt over, hvad du vil udstråle med dit visuelle univers og hvilke kunder, du vil tiltrække.

Ellers er svaret som udgangspunkt nej. Hvis jeg har behov for andet fra dig, aftaler vi det på introduktionsmødet.

Hvad hvis jeg ikke er vild med resultatet?

Jeg udarbejder altid designs med udgangspunkt i vores brand workshop, hvor jeg lytter nøje til dine ønsker og behov. Her finder vi i samarbejde frem til den stilretning, som jeg arbejder videre med i det designudkast, du præsenteres for.

I hver designpakke er inkluderet to korrekturgange. Det vil sige at jeg kan tilpasse designet af to omgange, hvis du ønsker noget anderledes. Hvis vi ikke når i mål med rettelser indenfor to korrekturgange, faktureres den tid jeg bruger udover på timebasis. Det er dog sjældent at det bliver relevant, da designprocessen altid foregår i tæt samarbejde med dig. Min fornemmeste opgave er at skabe design, du kan identificere dig med og som du elsker at vise frem.

Laver du andet grafisk arbejde?

Ja, jeg har en bred erfaring og viden indenfor grafisk design og markedsføring efter mere end 10 år, som projektledende brand designer og grafiker, i et markedsførings- & kommunikationshus. Jeg har bl.a tidligere layoutet magasiner, bøger, kataloger, plakater, brochurer, flyers, emballage og designet hjemmesider, apps, TV-reklamer, busreklamer, facadeskilte, tekstiltryk og messestande.

Desuden har jeg en stor interesse for indretning og erfaring med at hjælpe både private og erhverv med indretning af butik, showroom, klinik og kontor.

Har du andre spørgsmål?

Så skriv til mig på e-mail: mail@unikbranding.dk

Skal vi tage en snak?